laupäev, 9. juuli 2016

Maasikad

Tänasega võib lugeda maasika hooaja lõppenuks... Viimased minu aia maasikad said tund tagasi korjatud ja nüüdseks ka ära söödud. On olnud tõeliselt hea maasika aasta ja seda mitte ainult mul, mistõttu ma ka 5 kg juurde ostsin, kilo hind oli siis langenud 2 euroni ja see on väga hea hind :)
Esimesed maasikad sain 18. juunil ja sellest ajast peale olen üle päeva saanid kuskil 6 liitrit maasikaid, alates 5. juulist üle kolme päeva kuskil 3 liitrit.

Esimesed maasikad 18. juuni
Juba kevadel pingutasin hea maasika saagi nimel. Väetasin maasikaid kanakakaga ja ka puutuhaga, kuigi hiljem on paljud öelnud, et see pole maasikatele hea, kuid samas pidavat aitama osade kahjurite vastu. Tundub aga et minu maasikatele see sobis, sest taimed olid kevadel tõeliselt lopsakad. Et rutem saaki saada katsin nad kattelooriga mai esimesel poolel, siis aga kui see suur soojalaine tuli mai keskel, enam loori ei pannud. Olen kuulnud ka selle katteloori panemise kohta, et tuleb olla ettevaatlik, kuna nii võid kogematta tekitada maasikatele liiga kuivad või niisked olud.
Kui maasikad ära õitsesid, oli marju nii palju küljes, et taimed olid pm seetõttu suurte kobarate all pikali. Kui saaki saama hakkas, siis alguses olid marjad tõeliselt ilusad ja suured, mahlased ning magusad. Siis aga hakkasid Aiahoolikute grupis Facebookis ja ka mujal levima kuuldused, et sel aastal maasikatega mingi jama- enne valmimist nagu kuivavad otsa ära ja mari ei lähe punaseks, vaid selliseks punakaspruuniks, enne kui valmida jõuab. Peagi olid sellised marjad ka mul kohal. Googeldasin ja sain nii palju targemaks, et ilmselt on tegu jahukastmega

Jahukaste
Lisaks sellele märkasin peale jaanipäeva, et maasikatel oli päris palju marju otsa ära hallitanud. See oli hahkhallituse töö. Ning loomulikult veel ka rohulutikad, keda märkasin päris ohtralt...
Eks nende hädade tõttu olen kaotanud kuskil neljandiku tegelikust saagist, just nüüdd lõpu poole. Kuid teha pole midagi, kunagi ei saa ju ette teada, kui hea aasta tuleb ja mis saab.
Nende maasika kahjurite tõttu on nüüd lihtsalt vaja kohe peale saagi koristust mürgitada. Viga, mida ma järgmisel aastal kindlasti enam ei tee on see, et ma kaitsen maasikaid mürgitamisega ka õitsemisaja alguses- nii nagu viljapuusid.


Hahkhallitus
Hea oleks ka maapealsed osad, st lehed peale mürgitamist maha lõigata ja hävitada ning tütartaimi võtta ei tohi ka sel aastal, kuna
haigused on seal ju alles. Õnneks sain ma ühelt sõbralt veidi
kuumaasika tütartaimi ja istutasin seed aias hoopis teise kohta, lillepeenart ääristama, et kindlustada järgmine aasta saak nende näolgi. Kui võimalik peaks ostma ka kevadel kuskil 10 uut taime ning kasvuhoone lähedusse istutama (siis on praegustest kaugel), et kui Polka ikka väga tõbine järgmine aasta, siis tuleb hävitada


Rohulutikas
täielikult. Ideaalis võiks uued taimed soetada mingid hilisemad, siis jätkub maasikaid ka kauemaks. Ega ma oma Polkasid veel maha ei kanna, taimehaigused ongi selleks, et nende vastu
võidelda ja nii saangi ma targaks ja tugevaks :)






Kahjurite piltide ja tekstide allikad: 
http://www.pikk.ee/valdkonnad/taimekasvatus/puuviljandus/aedmaasikas/agrotehnika/taimekaitse#.V39qnKJv7To
http://ak.rapina.ee/jaan/puuv/taimek/taimekah.htm


Maasikamoos

Lisan veel ka pildid oma selle aasta maasikamoosist. Täpset retsepti ma kahjuks jagada ei oska, kuna mul käib see nii käigupealt, et panen kõike umbes :) Marju oli mul seekord 5kg ja suhkurt kulus kuskil 1 kg jagu. Jah, ma tean et seda suhkurt on liiga vähe, aga ma pole kunagi pooldanud meeletus koguses suhkru lisamist- aind nii palju, et piisaks toitainete säilimiseks marjas ja moosi enda säilimise pärast ma muretsema ei pea- see on mul juba detsembriks kindlasti otsas. Moosi sai see aasta 10 purki :)
Maasikamoos 2017

Jagan teiega ka oma maasika moosipurgi-kaane kleepsude kujundust. Silte teen nii, et prindin tavalise tindiprinteriga tavalisele kleepsupaberile, mida saab ka 1 lk kaupa osta näiteks Charloti kauplustest, poodide asukohad leiad siit: www.charlot.ee.

Kleepsu kujundused A4 paberil saad alla laadida siit:
Maasika moosi kleeps purgile:  
https://www.dropbox.com/s/15tx4wg3vzpx8mz/Moosipurgi%20kleeps.pdf?dl=0

Maasika moosi kleeps kaanele: 
https://www.dropbox.com/s/1hgq8r4rjark7do/Moosi%20kaane%20kleeps.pdf?dl=0

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar