kolmapäev, 20. juuli 2016

Sõda piima pärast

Juhtusin täna lugema sellist artiklit . Nii, lugege nüüd kõik see artikkel läbi ja vaadake kas saite kõigist lausetest korralikult aru? Selle artikli puhul on kõige solvavam see, et autiste nimetatakse ajukahjustusega inimesteks. Minu teada on autistidel lihtsalt geneetiliselt teistsugune aju, mis töötab teistmoodi, kui enamus inimeste oma. Kes tunneb mõnd autisti, on kindlasti arvanud, et võibolla isegi geniaalsemalt, kui meie aju iial suudab. Mismoodi millegi söömine või mitte söömine su geene muuta saab ma ei tea. Autismi põhjustatest saad lugeda siit .
Kogu artikli jooksul, on vaid üks mõitslik lause: "Igal juhul on selge, et autoimmuunhaiguste või närvisüsteemi kahjustuse all kannatavad inimesed peaksid kaaluma toidutalumatuse testide tegemist, et määrata veres olevate antikehade hulk." Mismoodi oleks lihtsam lihtsalt toiduainete "elimineerimine" oma menüüst lihtsam, ja vabatahtlikult katsejäneseks hakata, ma ei tea. Juhul, kui oled aga veendunud, et just lehmapiim tekitab sulle ajukahjustust, siis palun ole teadlik ja "ära elimineeri" seda, vaid asenda mõne muu toiduainega, mis sisaldab samas koguses valku ja kaltsiumi. Muidu tekib su kehas lihtsalt vajalike ainete puudus. Näiteks lehmapiim sisaldab 2,9 g valku ja 300 g kaltsiumi, samaväärses koguses võib selle asendada vaid kaerapiimaga, sest vaid selle valgu ja kaltsiumi sisaldus on enam vähem samaväärne. Kookospiimas on küll enam vähem sama valgu sisaldus, kuid kaltsium peaaegu olematu. Mandlipiima peaks sama valgu ja kaltsiumi koguse saamiseks jooma kaks korda nii palju kui lehmapiima. Sojapiim sisaldab GMO aineid ja seetõttu jätaks ma selle välja, kuigi valku on poole rohkem, kui lehmapiimas. Riisipiimas on kaltsiumi samuti poole vähem, ning valku peaaegu üldse mitte. Ainus põhjus miks mina lehmapiima joomise ära jätaksin selgub näiteks selles artiklis
Kuid kuna ma armastan piima ja mu lapsed armastavad piima ja mu mees armastab piima ja me joome päevas keskmiselt 2 liitrit piima, siis ei loobu ma ilmselt selle joomisest ennem, kui mu aju nii palju kahjustada saab, et ma ära suren... Loomulikult meeldib mullegi, et ka meie poodidesse on jõudnud näiteks kookospiim ja kookosrasv, mida ma kasutan väga palju toidu tegemisel. Näiteks krevetid kookospiimaga, ja kanafilee ning juurviljad praetult kookosrasvaga. Kuid kõrvale joon ma ikka lehmapiima. Võibolla on tõesti mu ajukahjustus juba nii suur, et seetõttu ma polegi lehmapiimast loobunud.
Viimases viidatud artikklis on küll üks lause, mistõttu ma isegi kaaluksin lehmapiima joomisest loobumist: "Lehmapiimast tasub hoiduda juba seetõttu, et lüpsilehmi kasvatatakse ebainimlikul moel, neile süstitakse kasvuhormoone ja antibiootikume, et suurendada piimahulka. Need kasvuhormoonid, tuntud ka nime rBGH ja rBST all, suurendavad lehmadel udarapõletiku ohtu ja võivad tekitada isegi mädaeritust piimas. Kõigele lisaks ei toideta lüpsilehmi rohusöödaga, vaid neid hoitakse kulude vähendamise nimel maisi- ja sojatoidul (mõlemad GMO toidud)" 
Mulle aga jääb arusaamatuks, mida mõeldakse ebainimlikul moel lehmade kasvatamise all? Et lehm nagu on minu meelest loom ja teda tulebki kohelda nagu looma.... Või ei tule? 
Ma küll ei saa seda väita, kuna ma ei tea täpselt, aga kas Eesti lüpsilehmi tõesti siis söödetakse ka maisi- ja sojatoiduga? Kipun arvama, et see info on pärit kuskilt välismaa artiklist... 
Ning kuna ma võin ilmselt ümber lükata mõlemad väited, mis sunniks mind piimast loobuma (sest ma joon ainult Eesti päritolu piima) ja ma tean, et Eesti lehmi koheldakse nii nagu lehmi peab, ja kui ma ei eksi, on Eestis isegi päris laialt levinud mahepõllumajanduslik piimakarjakasvatus...
Seega, kas me võiksime juba ükskord lõpetada selle teisele auku kaevamise ja uurida asjade kohta enne, kui oma elu ümber seadma hakkame? Augu kaevamise all pean ma silmas meie oma Eesti piimakasvatajate niigi räbalat olukorda sellel turul. Miks me ei võiks hoida seda, mis on meie enda Eesti oma? Ja siis on siin kuskil veel terve kari neid, kes ütlevad, et kui meie piirid on lahti välismaalt tulevatele võõra riigi kodanikele, et siis eestlased surevad välja? Kelle või mille välja suremisest me siin üldse räägime, kui me ise oma vajadusega võtta üle teiste riikide kombed, nagu näiteks hambahaldjas, kes toob lastele padja alla raha ja kasvõi see sama "ma ei joo enam lehma piima", kuna lehmi kasvatatakse ebainimlikes tingimustes kuskil teisel pool maakera...
Igaks juhuks pean vist ise ka minema pühapäeval avatud talude päeva raames mõnda piimakarjaga tegelevasse ettevõttesse, et värskendada endagi teadmisi Eesti piimakarja oludest, et ma ikka rahus piima edasi juua võiksin. Soovitan minna ka teistel.

Kas ka sulle tundub, et inimesed on kogu selle toidu värgiga hulluks läinud? Et vahel jääb veidike selline mulje, nagu nemad oleks sinust paremad, seetõttu mida nad söövad?

2 kommentaari:

  1. minu teada ei kasvatata eesti lehmi ebainimlikul moel, lüpsjad ei tohi lehma peale karjuda sest lehmal võib tulla stress. söögi koha pealt- vaata mida põllul kasvatatakse, seda ka lehmad söövad. kasvu hormoone süstitakse ka kanadele et nad kiiremini kasvaks ja üldse ei imesta kui seda ka lehmadega tehakse. piima joomisest vaevalt ajukahjustust vm saab siis peaks meie vanemad/vanavanemad ammu ajukahjustusega olema :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Vb on ajukahjustus nii suur, et me lihtsalt ei saa enam aru milline saast on lehmapiim :)

      Kustuta