kolmapäev, 6. juuli 2016

Vaarikad, vaarikad, vaarikad


Vaarika aeg on käes...
Juba lapsena eelistasin maasikatele vaarikaid, hoolimata tüütutest seemnetest ja ussidest, mis marja sisse end kavalalt ära peidavad. Lapsepõlvest mäletan küll, et kui kohe neid ära ei söönud ja paar tundi hiljem toas puhastama hakkasid, siis kadus vaarika isu sootuks...
Kodu aias mul kahjuks on aind 2 vaarika taime, mis sai eelmisel aastal ostetud aga need on selline sort, mis valmib alles sügisel. Mõne üksiku marja saab vist varem ka. Eelmine aasta sain kokku aind paar vaarikat, aga see oli neil ka esimene aasta, sel aastal peaks peo täie ikka ära saama.
Seega tuleb mul marjad hankida mujalt. Kolm viimast aastat olen end juba varustanud ühe ja sama vaarikamüüja saagiga. Kunagi sai tutvuse kaudu neile visiitkaardi kujundus tehtud ja nii säilis kontakt, ning ma pean ausalt ütlema, et pole plaanis teda kellegi vastu vahetada. Vaarikad on ilusad, usse pole iial näinud mitte ühtegi, maitse on magus ja mahlane, ning marjad pakendatud 500g kaupa karppidesse. Viimastel aastatel olen kokku kogunud töö juures kõik soovijad ja siis teeme ühise tellimuse, mille müüa ise meile kohale toob. Nii on väga mugav ja lihtne kõik. Kui keegi soovib võib mulle kirjutada ja võin kontakte jagada :)
Kahjuks on vaarikatega nii, et moosi tegemiseks ma teda osta ei jõua ja ega lapsed teda väga moosina ei armastagi - aind kui seemned välja viitsiksin pressida aga aseda ma kohe kindlasti ei viitsi.... ise aga tahaksin väga vaarika moosi! Olen mõelnud vaarika tšilli moosi peale. Hetkel olex tšillit ka kasvuhoonest paar taime võtta, aind et vaarikaid ei raatsi ära keeta. Ühe kilo sõid lapsed kohe ära, kui koju jõudsin, teise oleme mehega ka enam vähem ära söönud. Eks ma vaatan, vb sellest kolmandast kilost ikka keedan moosi. Või prooviks vähemalt 500g-ki... kahjuks on jah vaarika kilo hind selline, et ostangi teda 3-5 kg aind igal aastal. Poe moosi on odavam soetada ja seetõttu panen teda vaid sügavkülma, ning küpsetan kooke ja valmistan magustoite või hommikusööke.
Nii ma ka täna siis, kui olin oma vaarikatega koju jõudnud ja lapsed parasjagu hävitasid esimest kilo,otsisin naminami.ee lehelt ja ka mujalt internetist retsepte vaarikatega. Leidsin nii palju häid ja kergeid magustoite mida teha, et ei suutnudki lõpuks valida. tegin siis nii nagu mulle tundus hea ja panin kokku sellise asja, mille nimetasin Vaarika unistuseks.

Vaarika unistus

  • 50 g kodujuustu
  • 50 g toorjuustu
  • 2 peotäit vaarikaid
  • 1 tl suhkurt
  • 1 šokolaadi ruut
Antud kogustest saab 1 portsjoni.
Sega omavahel kodujuust, toorjuust ja suhkur. Lisa vaarikad- mina panin terved marjad, kuna nii maitseb mulle rohkem, kui sa aga soovid võid marjad eelnevalt purustada.
Peale riivi šokolaadi või kasuta küpsetamiseks mõeldud tükikesi, nagu mina ülemisel pildil olen kasutanud.

Lõpetuseks pean veel kiitma Piimameister Otto tooteid. Sel suvel uue tootena (mina pole varem seda poes näinud) on tulnud müügile toorjuust, mis sobib nii soolastesse, kui ka magusatesse roogadesse. Juba varem on minu lemmik olnud nende klassikaline kodujuust, mis on Eesti tootjatest siiani minu meelest kõige parem kodujuust üldse. Huvitavaid retsepte saab ka nende kodulehelt: http://www.estover.ee/et/retseptid/

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar